Šárka

Garáž photoshoot 2014-1 + BTS

Kontaktovala mě kamarádka kamarádky (znáte to…), jestli bych jí mohl udělat fotku na životopis. Proč ne. Domluvili jsme termín a detaily a šli na to.

Nejprve tedy „oficiální“ fotka pro životopis:

mSarka-22-retuslighting-diagram-1

Setup byl vcelku jednoduchý, někteří by ho nazvali bezpečným až nudným: hlavní světlo – průsvitný deštník ze 3/4 vlevo, druhé světlo odrazný deštník ze 3/4 vpravo vzadu (-2 EV), světlo na pozadí (-5 EV). Všechny blesky byly v manuálním režimu (tzv. „optical slave“, u Nikonu tomu říkají mód SU-4), abych vyloučil světelnou variabilitu mezi jednotlivými snímky.

Jak byla povinná fotka hotová, měnilo se oblečení, lehce také osvětlení. Šárce se podařilo lehce uvolnit (že by náznak důvěry ve schopnosti fotografa?).Sarka-115mSarka-197-retus

Šárka dobře spolupracovala a celou dobu ochotně snášela a vykonávala mé požadavky. Několikrát se mi ji také povedlo „překvapit“, což téměř vždy pomůže dále uvolnit jak model(ku), tak také mě…

Sarka-triptych

Plně uvolněnou atmosféru se však podařilo dosáhnout až ke konci, zhruba na posledních 10 minut session. Škoda jen, že na tak málo, vznikly podle mě ty nejlepší fotky:

mSarka-271-retus

Sarka-273

Poslednímu set-upu říkám „McNallyho finta“ – jedná se o trojí difúzi bleskového světla a McNally lighting-diagram-2tento trik používá často a rád. Svíceno je trojicí blesků s nasazenými rozptylkami (diffuser dome), do odrazného deštníku. Po odražení z deštníku světlo prochází velkou 180×120 cm rozptylnou deskou, která je umístěna těsně za okrajem snímku a vytváří kvalitu světla srovnatelnou s přirozeným denním světlem, procházejícím oknem do místnosti.

Mně se ty poslední dvě líbí nejvíc. Která je podle vás nejlepší?

Přidat komentář